مشخصات مقاله

تفاوت بين رسانه هاي اجتماعي و رسانه هاي جمعي

نويسنده:جواد افتاده

علوم اجتماعي ،شماره پياپي 56، ،سال 16،، شماره در سال 8، آبان، 1391، صفحه 67-72
کلید واژه ها : رسانه‌های اجتماعی,رسانه‌های جمعی,شبکه‌های اجتماعی,سازمان‌های خبری
نوع مطلب: مقاله
رسانه‌هاي جمعي مانند راديو، تلويزيون و مطبوعات امروز مخاطب گسترده‌اي در جهان و ايران دارند، اين در حالي است كه رسانه‌هاي اجتماعي (Social Media) مانند فيس بوك، توئيتر، يوتيوب و گوگل‏ پلاس نيز درصد زيادي مخاطب دارند، اما رشد بيشتري نسبت به رسانه‌هاي جمعي دارند. از زماني كه چاپ به عنوان بستر رسانه‏ ي جمعي ظهور كرد تا موقعي كه اينترنت به عنوان پلتفرم ظهور رسانه‌هاي آنلاين، هيچكس فكرش را نمي‌كرد كه تعاملات رسانه‌اي امروز چنين شود؛ رسانه‌هايي با عنوان رسانه‌هاي اجتماعي رشد بيشتري از ساير رسانه‌ها داشته باشند و مخاطب را قاپيده باشند. نويسنده در اين مقاله سعي مي‌كند، به‏ طور گذرا تفاوت رسانه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي جمعي را بررسي كند تا مسير فعاليت در اين رسانه‌ها روشن و هموار شود. بعد به تفاوت رسانه‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي اجتماعي اشاره مي‌كند و در آخر، قاعده‌هاي استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي براي سازمان‌هاي خبري و رعايت نكات اخلاقي اين حوزه را بررسي ‏مي‌كند.
پي دي اف مقاله

ديگر مقاله هاي اين شماره  
نظر كاربران

 

تعداد نظرات:0
تعداد مشاهده:1621
تعداد مشاهده متن پي دي اف :983
اضافه كردن نظر جديد
پست الكترونيكي:
 
نام فرستنده:
نظر: